Hromadné slevy a slevové portály v české kotlině
Hromadné slevy jsou dnes i po téměř dvou letech stále a možná dokonce ještě více populární. Už jste také objevili masáže, steaky a žebírka, pobyty, adrenalinové zážitky a hromadu zboží více či méně potřebného, ale především za super cenu?
Jedni hromadnými slevami opovrhují, neboť nevěří čemukoliv ve slevě a nebo potřebují sebe a okolí ujistit, že ušetřit nepotřebují. Jiní si slevové nákupy zamilovali a denně sledují nabídky přímo na slevových portálech nebo využívají agregátory hromadných slev.
A co slevové portály? Některé stále nabízejí kvalitní slevové nabídky a pečlivě zvažují s každým poskytovatelem služby parametry slevové akce jako je počet kuponů, ceny, termíny. Jiné si představují snadný a rychlý zdroj příjmů (provize z prodaných kuponů) a nechají provozovatele služby prodat množství kuponů, které není schopen pokrýt službami a nebo za ceny, které jsou srovnatelné s běžnými.
Bohužel malí poskytovatelé služeb čím dál častěji přeceňují své časové možnosti a na uplatnění kuponu si počkáte klidně 3 až 4 měsíce. Někteří se pro změnu na zákazníka s kuponem dívají jako na šetřílka, který si zaslouží kvalitu služeb úměrně poníženou o výši slevy.
Na kom je ve výsledku zodpovědnost za ochranu zákazníka? Na všech zůčastněných stranách. Na poskytovateli služeb, který ví, do čeho při vypsání slevové akce jde. Na slevovém portálu, který musí být poskytovateli takovým obchodním partnerem, který nehledí pouze na vlastní profit, ale také na reálný průběh akce a dostatenčné vysvětlení principu slevové akce. Na zákazníkovi, který si musí umět spočítat, zda se sleva vyplatí a v případě nespokojenosti se ozve. Ve výsledku i na slevovém agregátoru, který by měl v případě zaznamenání opakovaných negativních zkušeností zvážit zastavení prezentování konkrétních slev a nebo celého slevového portálu.
Jak poznáte kvalitní agregátor hromadných slev a co by měl splňovat?
- Dostatečný výběr slev – 3 až 4 tisíce je dobrý základ.
- Filtrování slev dle kategorií a měst, řazení podle ceny, času do konce, počtu nákupů atd., filtrování dnešních slev a možnost přidávat slevy k oblíbeným (abyste se mohli k vybraným vrátit později a nehledat je znovu)
- Vyhledávání slev podle klíčového slova. Nechcete přeci procházet všechny slevy, když hledáte „masáž“.
- Přehledný výpis slev, který pohodlně projdete pohledem a u každé ihned vidíte především obrázek, nadpis a cenu.
- Možnost odběru newsletteru se slevami.
Některé agregátory nabízí i hromadné slevy na mapě. To je pohodlné tehdy, pokud Vás zajímají slevy přímo ve vašem okolí a nikoliv na druhé straně města, kam se Vám na večeři možná chtít nebude.
Hromadné slevy dnes každopádně znamenají zajímavý marketingový nástroj, který, pokud se s ním dobře zachází, potěší zákazníky a je přínosem i pro poskytovatele služeb a zboží.
Informace poskytl portál Výprodeje.cz.